Inleiding
       Liever passief
       Slaan
       Schoppen
       Ontsnappen
       Uit je tasje
       Meer aanvallers
       Verkrachtingen
       Alert leren zijn
       Tot besluit

Schoppen

Een met de juiste snelheid en kracht gegeven schop vormt een bijzonder krachtig en effectief wapen, waarmee een aanvaller behoorlijk wat schade kan worden toegebracht. Hoge of ingewikkelde schoppen zijn onnodig en voor beginnelingen veel te gevaarlijk om uit te voeren.
Het is daarbij wel nodig om met voldoende snelheid en kracht te schoppen en je doelwit te raken. Je moet je dus concentreren en goed mikken en oefenen, zodat je raakt wat je wilt raken. Let er op dat je geen moment aarzelt, anders waarschuw je hem alleen maar dat je wilt gaan schoppen.

De drie manieren waarop je kunt schoppen zijn:
  1. met de voet
  2. met de knie
  3. met de hiel

Met je voet schoppen
De voorwaartse schop:

De voorwaartse schop moet in vier gedeelten worden uitgevoerd om zoveel kracht en snelheid op te bouwen dat je been niet kan worden vastgepakt.
  1. ga staan met je voeten een schouderbreedte uit elkaar;
  2. til je been op en buig je knie;
  3. schop je voet naar voren toe met je tenen naar beneden, zodat je je aanvaller met je wreef raakt; en
  4. zet je voet snel op de grond zodat je gelijk weer kunt schoppen.
In zijn kruis:

Dit is waarschijnlijk de manier van zelfverdediging die de meeste vrouwen uit zichzelf al kennen, behalve dat ze het me een stijf gehouden been doen, wat bijna geen effect heeft. Op de juiste manier uitgevoerd trap je je aanvaller tussen zijn benen met een voet die omhoog gaat.

Probeer niet ergens op te mikken of zo, probeer gewoon zo'n groot mogelijk gedeelte van je voet tussen zijn benen en in de richting van zijn kruis te krijgen.

Nadat je hem geraakt hebt, moet je je voet zo snel mogelijk weer op de grond zetten en terugtrekken, zodat hij je voet niet kan pakken.
Tegen zijn knie:

Als je aanvaller naar je toeloopt, schop je je voet of de hak van je schoen regelrecht tegen zijn knie.

Met deze schop maak je hem onschadelijk, als je het hard genoeg doet.

Zijn knie kan hierdoor knikken, en zelfs als je zijn knie mist en zijn scheenbeen raakt, bezorg je hem zoveel pijn dat je hem afstopt.
Terug naar boven


Met je knie stoten
Met de knie kan bijzonder effectief naar voren op opzij gestoten worden. Voor zoveel mogelijk kracht moet je de knie zo hoog en zo snel mogelijk bewegen.

In zijn kruis:

Als je aanvaller je op zo'n manier beetpakt dat je hem niet in zijn kruis kunt schoppen, beweeg dan je heupen iets opzij, wring je knie tussen zijn benen, en til je knie zo hard en snel mogelijk omhoog.
In zijn gezicht:

Pak zijn haar met twee handen vast en geef een zo hard mogelijke ruk naar beneden.

Daardoor moet hij zich voorover buigen; hij kan dat niet voorkomen.
Stoot vervolgens je knie zo hard mogelijk midden in zijn gezicht.
Terug naar boven


Met je hiel trappen
Je gebruikt deze trap als je van te dichtbij wordt vastgepakt om met je voet of je knie te kunnen schoppen of stoten. Til je knie zo hoog mogelijk op, en stamp dan je hiel zo hard en snel mogelijk op de wreef van je aanvaller. Dat doet ongelofelijk veel pijn, waardoor hij bijna niet meer zal kunnen lopen.

Naar voren toe:

Als je omarmd wordt, draai je voet dan naar buiten en til je knie zo hoog mogelijk op.

Stamp je hiel dan zo hard en snel mogelijk langs de voorkant van zijn benen op zijn wreef.

Als je dit goed uitvoert, schraap je tegelijkertijd een lap vel van zijn scheenbeen.
Naar opzij:

Als je van opzij wordt vastgehouden, draai je voet dan een beetje schuin, in de richting van je aanvaller.

Stamp vervolgens zo hard en snel mogelijk op zijn wreef.
Naar achteren:

Als je van achteren omarmd wordt, probeer dan tussen je benen door, of over je schouder te kijken waar zijn voet is.

Zodra je weet waar zijn voet staat moet je snel handelen, voor hij hem verplaatst.

Til dus zo snel mogelijk je knie omhoog en stamp hem recht op zijn tenen.
Terug naar boven